Všechny kurzy

Úvod do webové analytiky

23 hodnocení

Kurzem provází Jan Tichý

Cena: 990 Kč s DPH

Počet lekcí:
24

Celková délka videí:
1:37 hod

Garance vrácení peněz, Certifikát absolventa, Neomezený přístup

Co se v kurzu naučíte

Vstupte do fascinujícího světa webové analytiky. Naučte se používat vhodné nástroje, měřit vše, co má smysl, orientovat se v nasbíraných číslech a dělat správná rozhodnutí na základě dat.

Kurz vás zavede do světa webové analytiky. Dá vám rozhled v tom, co všechno webová analytika řeší, jaké nástroje se v ní používají, na která čísla se dívat a jak jim rozumět. Hlavně vás ale naučí přemýšlet. Dívat se na data s odstupem a v kontextu. Vyčíst z čísel vše, co z nich vyčíst lze, ale zároveň nesklouznout k častým mylným či zkratkovitým interpretacím.

Online kurz je určen nejen pro online markeťáky, manažery a provozovatele internetových projektů, ale třeba i pro copywritery, designéry, grafiky nebo vývojáře. A vůbec pro všechny, kdo se pohybují kolem webů. Začátečníky čeká hutná nalejvárna a skok rovnýma nohama doprostřed řeky. Řada nových informací či ujasnění a uspořádání si dosavadních znalostí čeká ale i ty mnohem pokročilejší.

V první části kurzu se ve stručném přehledu seznámíte s celou řadu dílčích cílů, postupů a nástrojů webové analytiky. Patří sem například:

  • návštěvnická analytika,
  • reklamní systémy,
  • session tracking,
  • A/B a multivariantní testování,
  • uživatelský výzkum,
  • zákaznická analytika,
  • personalizace,
  • datová integrace a business intelligence.

Zvláštní pozornost je věnována zejména návštěvnické analytice. Na praktickém příkladu Google Analytics se seznámíte se základními pojmy, obecnějšími postupy a myšlenkami. Lépe se tak zorientujete v oboru. Abyste zkrátka napříště při diskuzích nad daty věděli, o čem je vlastně řeč. 

Pro pochopení významu metodiky měřicích nástrojů a všech úskalí z ní vyplývajících se dozvíte, co ve skutečnosti ukazují základní metriky v Google Analytics:

  • uživatelé, návštěvy a pageviews,
  • hloubka a délka návštěvy
  • bounce a bounce rate
  • konverze a konverzní poměr.

Věděli jste například, že i když vám měřicí nástroj ukazuje průměrnou délku návštěvy 3 minuty, tak návštěvníci na vašem webu tráví ve skutečnosti daleko více času, klidně i 5 minut? V kurzu mimo to zjistíte, proč je vlastně nakonec úplně jedno, jestli vidíte 3 minuty, nebo 5 minut. Hlavně se ale dozvíte, jak s tím vším v praxi nakládat.

Napříč všemi možnými přístupy existují společná pravidla a principy, jak se dívat na reportovaná čísla, jak v nich číst nebo naopak nečíst, jak do nich zapojit tolik potřebný kontext. V poslední části kurzu nedostanete žádný ultimátní seznam pěti konkrétních metrik s návodem, jak na ně mechanicky koukat a jak je vyhodnocovat. To je totiž cesta do analytických pekel. Smyslem je naučit vás nad čísly přemýšlet, zapojit vlastní rozum a umět si najít svou vlastní cestu k odpovědím.

Jan Tichý

Jan Tichý

Webový analytik a konzultant

Jan Tichý vede analytickou, konzultační a vývojářskou společnost Medio Interactive a školicí agenturu … číst více Medio Akademie. Je zkušeným přednášejícím na různých veřejných i individuálních školeních z oblasti internetového marketingu, webové analytiky a vývoje aplikací. Je oficiální Google Certified Trainer a také Google Partner Academy Regional Trainer, je držitelem certifikátu Google Analytics Individual Qualification a jeho firma je Google Analytics Certified Partner. V rámci poradenské činnosti se zabývá zejména datovou analytikou, business intelligence, optimalizací obchodní výkonnosti webů, SEO, linkbuildingem a internetovým marketingem obecně. 

Jak kurz probíhá?

Nejde o nic složitého. Čeká vás několik krátkých videí, která mohou být doplněna pracovními sešity, kvízy nebo jinými materiály ke studiu. Na videa se můžete podívat kdykoliv. Stačí jen být připojení k internetu.

Čeká vás závěrečný test, který prověří, co jste se naučili. Za absolvovaný kurz získáte certifikát o absolvování. Test můžete zkoušet i víckrát, tak žádný stres.

Stačí v závěrečném testu získat aspoň 80 %. Certifikát zůstane uložený u absolvovaného kurzu, kdykoliv připravený ke stažení.

Je to doklad o tom, že na sobě pracujete víc, než je běžné. To vám pomůže vyniknout mezi dalšími lidmi, kteří mají zálusk na stejné pracovní místo, nebo v rámci sebe-prezentace. Nejlépe využijete certifikát ve svém životopisu (např. na Linkedin a Jobs.cz) nebo jako vytištěný dokument mezi vašimi dalšími vzdělávacími úspěchy.

Ano, lekce můžete studovat opakovaně, také je můžete přeskakovat a následně se k nim vracet. Ať už kurz zakončíte úspěšně nebo neúspěšně, můžete ho libovolně opakovat.

Doufáme, že tohle se nestane. Kdyby ale přece jen, garantujeme vám vrácení peněz bez udání důvodu do 10 dní od nákupu kurzu.

Lekce

Závěrečná doporučení a shrnutí kurzu
23. Závěrečná doporučení a shrnutí kurzu 1:25
24. Závěrečný test

Hodnocení kurzu

4,8
23 hodnocení

Veronika Váská Před 3 měsíci

Dobrý den, jsem v této oblasti začátečník a jsem ráda, že jsem konečně porozuměla jistým pojmům a vztahům týkající se web. analytiky.
Ráda využiji pokračování kurzu.


Mesároš Petr - open2new challenges Před 3 měsíci

Kurz jasný, srozmitelný, nezabývá se zbytečně detaily. Uvádí praktické příklady z praxe i s graf. znázorněním z Google analytics.

Doporučuji těm, kteří se dosud zabývali pouze části analyzování svého webu a chtějí vidět i širší souvislosti.

Určitá znalost základního názvosloví je však potřebná pro pochopení.

Proto myslím není vhodný pro ty zatím úplně nezasvěcené. Video se však dá kdykoliv stopnout a odborné pojmy si vyhledat online.

Celkově dávám 5*


Michael Matyáš Před 3 měsíci

Honza jako vždycky nezklamal. Opět mám spoustu inspirace k další práci v GA a moje dashboardy se rozrostou. Díky.


Michelle Losekoot Před 3 měsíci

Většina internetových kurzů se topí v omáčce. Kurz Úvod do webové analytiky nemá omáčky ani trochu. Je natřískaný informacemi. Avizovanou dobu trvání si prodlužte minimálně třikrát, abyste mohli Honzu vždy včas stopnout a kouknout se na všechny věci, o kterých zrovna mluví, naživo. Dozvěděla jsem se spoustu skvělých věcí i přesto, že už o webové analytice něco vím. Nenechte se vystrašit, že je kurz dost odborný, je to jeho velké plus. Tolik informací na tak malém prostoru vám umí nabídnout málokdo. Naprostá nutnost pro kohokoliv, kdo se profesně pohybuje na internetu.


Jiří Chlebus Před 3 měsíci

Znát analytické webové nástroje je jako vědet, co je potřeba nastavit pro správný chod vašeho vozidla. Vašim cílem je dostat se do cíle bezpečně, levně, efektivně a v neposlední řadě i trasami, u kterých vaši spolujezdci neusnou nudou. S webem je to naprosto stejné. Kurz od Jana otevírá oči, z čísel vytváří příležitosti a upozorňuje na hrozby a slepé uličky. Ačkoliv mám pouze jednoduchý web a blog, tento typ webové autoškoly byl pro mne i tak přínosem. Pro e-shopaře snad i nutným základem. Doporučuji.


Ladka Zbiejczuk Sucha Před 3 měsíci

Kurz mohu doporučit všem, kdo začínají s webovou analytikou. Nezahltí technickými detaily, ale naučí o webové analytice přemýšlet v kontextu. Možná vám pomůže i přestat dělat některé chyby v interpretaci dat. A rozhodně vás nasměřuje dál. Honza Tichý vše vysvětluje jasně a srozumitelně. V některých případech bych v kurzu ocenila víc příkladů či možnost si vše hned vyzkoušet v nějakém cvičení - Honza ale slibuje další pokračování, tak třeba na ně ještě dojde.


Petr Koubský Před 3 měsíci

Tento kurs je přesně to, co jsem k tématu webové analytiky vždy chtěl doporučit svým studentům – kdyby to bylo k dispozici. Teď už je. Přehledné, srozumitelné, dobře uspořádané.


Michal Krutiš Před 3 měsíci

Základy webové analytiky patří k povinné výbavě každého marketéra. Tento kurz bych tedy doporučil každému, kdo v analytice ještě plave.
Struktura kurzu, obsažené informace i výkon lektora se mi líbily a rád kurz doporučím ostatním.


Maru Grafová Před 3 měsíci

Webová analytika od andulky pro žížalu => super, když potřebujete získat přehled o tom, co dělá analytik, který vám dodává podklady pro další práci. Naučila jsem se i několik šikovných věcí pro vlastní vyhodonocování Google Analytics. Honza několikrát pošťuchuje přemýšlení nad analytikami a jejich využitím tím správným směrem, třeba co si reálně počít s vysegmentovanými zákazníky nebo jak vůbec nastavit KPI, to hodnotím jako největší přínos, který vám prostá příručka GA nedá. Jednu hvězdičku strhávám za přesycení pojmy v úvodních lekcích, které mi pak v pokračování kurzu moc k ničemu nebyly (a pokud jo, tak jsem je v tom množství stihla zapomenout).


Martina Kalousková Před 3 měsíci

Honza je pro mě nejznámější osobou věnující se webové analytice u nás. Vše vysvětluje srozumitelně, na příkladech, což mi vyhovuje. Pomohl mi ujasnit si několik nesrovnalostí. Samotný kurz je sympaticky systematický. Dostačující a vyčerpávající pro začátečníky, pokročilejším podsune nejednu otázku a inspiraci. Těším se na další díly.