Všechny kurzy

Human-Centered Design: Design zaměřený na člověka

hodnocení 87 %

Kurzem provází Petr Kosnar a Jiří Sekera

Cena: Zdarma

Počet lekcí:
20

Celková délka videí:
51 min

Certifikát absolventa, Neomezený přístup

Co se v kurzu naučíte

Jak postupovat při návrhu produktů, aplikací a služeb orientovaných na skutečné potřeby uživatelů?

Kurz popisuje základní postupy při návrhu a testování produktů a služeb, u kterých je kladen vysoký důraz na potřeby uživatelů. V pěti blocích se dozvíte,  jak efektivně zapojit budoucí uživatele do návrhu a vývoje produktů, jak prostřednictvím výzkumů zjišťovat (a pokud možno neovlivnit) klíčové vstupní informace, jak pomocí ověřených metod postupovat při navrhování možných řešení, jak své nápady snadno a efektivně prototypovat a na závěr rychle, ale pečlivě otestovat.

Kurz je vhodný pro kohokoliv, kdo při své práci potřebuje mít alespoň základní povědomí, jak získat vhled do skutečných potřeb zákazníků a efektivně vytvořit a ověřit návrhy možných řešení.

Díky kurzu: 

1. Poznáte, co je HCD proces a kdy, proč a jak je vhodné ho využít. 

2. Získáte základní znalosti uživatelského výzkumu, díky kterému lépe porozumíte svým  (potenciálním) zákazníkům. Pochopíte, jak tyto znalosti využít ke zlepšení vašeho produktu.

3. Naučíte se kdy, proč a jak snadno a efektivně vytvářet a testovat prototypy, hypotézy a návrhy možných řešení.

Petr Kosnar

Petr Kosnar

Designér a výzkumník

Petr vystudoval návrh a výzkum v oblasti fyzických a digitálních produktů na Eindhoven University of Technology. V současnosti navrhuje produkty, které … číst více zpříjemňují lidem život a řeší jejich problémy. Ne na základě intuice, ale pečlivého cíleného výzkumu, a s využitím postupů, při kterých se návrh opakovaně testuje a zlepšuje. Jeho specializací jsou chytré domácnosti, Internet of Things, Automotive, a smysluplné využívání možností nejnovějších technologií.

Jiří Sekera

Jiří Sekera

Produktový návrhář

Od roku 2005 působí v pražském studiu Refresh jako strategický konzultant, UX Designer a Idea Maker. Společně s klienty (a jejich zákazníky) se … číst více pokouší vypátrat a srozumitelně definovat jejich motivace, cíle a problémy, pro které následně navrhuje možná řešení. V roce 2012 do Prahy přivedl inspirativní přednáškový cyklus Creative Mornings. V roce 2013 se stal členem boardu Asociace UX. V roce 2014 zredigoval knihu Web ostrý jako břitva, byl odborným garantem hodnocení UX v soutěži WebTop100 a stal se zodpovědným za výběr řečníků a témat do design sekce konference WebExpo. Od roku 2015 navrhuje internetové projekty pro Seznam.cz.

Jak kurz probíhá?

Nejde o nic složitého. Čeká vás několik krátkých videí, která mohou být doplněna pracovními sešity, kvízy nebo jinými materiály ke studiu. Na videa se můžete podívat kdykoliv. Stačí jen být připojení k internetu.

Čeká vás závěrečný test, který prověří, co jste se naučili. Za absolvovaný kurz získáte certifikát o absolvování. Test můžete zkoušet i víckrát, tak žádný stres.

Stačí v závěrečném testu získat aspoň 80 %. Certifikát zůstane uložený u absolvovaného kurzu, kdykoliv připravený ke stažení.

Je to doklad o tom, že na sobě pracujete víc, než je běžné. To vám pomůže vyniknout mezi dalšími lidmi, kteří mají zálusk na stejné pracovní místo, nebo v rámci sebe-prezentace. Nejlépe využijete certifikát ve svém životopisu (např. na Linkedin a Jobs.cz) nebo jako vytištěný dokument mezi vašimi dalšími vzdělávacími úspěchy.

Ano, lekce můžete studovat opakovaně, také je můžete přeskakovat a následně se k nim vracet. Ať už kurz zakončíte úspěšně nebo neúspěšně, můžete ho libovolně opakovat.

Lekce

Rekapitulace a závěr
19. Shrnutí a další zdroje 2:35
Závěrečný kvíz
20. Závěrečný kvíz

Hodnocení kurzu

87 %
244 hodnocení

Denisa Illíková Před 5 dny

vše super


Jan Hart Před 6 dny

Zajímavý a přehledně zpracovaný kurz.


Lukáš Valčo Před týdnem

Kurz by mohl být delší a uvedl bych více praktických příkladů, ale jedná se jen o prvotní seznámení a pro tento účel jsou informace dostačující.


Žaneta Vašíčková Před 2 týdny

Kurz skvěle posloužil k zopakování všeho, co jsme si říkali na VŠ v rámci přehledu o ICT. Nicméně jsme si tam říkali pouze absolutní základy, pouhé střípky. To znamená, že mnoho nového jsem se zde nenaučila.
Co se týče provedení videií, přednes byl v pořádku, nicméně by mohlo zde být více grafů, ilustračních obrázků a podobných oživujících věcí. Nota bene, když je obsahem kurzu design zaměřený na člověka. :)
Další studijní materiály by mohly být na internetu, ne jen odkazy na knižní tituly (nicméně knihu "Webdesign: nenuťte uživatele přemýšlet" doporučit můžu). přemýšlet


Pavel Prokop Před měsícem

Dobré pro shrnutí nebo zopakovaní základů designu pro lidi.


Tomáš Vaverka Před měsícem

Kurz se mi líbil hodně. A zároveň mi přinesl hodně podnětů k přemýšlení. Uvítal bych i navazující kurz(y) jdoucí trochu více do hloubky. Případně se věnující konkrétním oblastem (např. HCD v případě služeb, online produktů) s představením nejvhodnějších metod výzkumu pro danou oblast atd. Díky za skvělý úvod do problematiky!


Vaclav Wittigschlager Před měsícem

Kurz se mi líbil.Škoda,že se tento postup neuplatňuje při každé činnosti.


Tereza Budská Před 2 měsíci

Super!


Mgr. Adéla Volrábová Před 2 měsíci

Oba lektoři byli dobří, srozumitelní a profesionální. Uvítala bych příklad i pro navrhování služeb pomocí HCD.


Miroslav Priecel Před 2 měsíci

Kurz sa mi veľmi páčil. Pomohol mi získať nový pohľad na vytváranie služieb a produktov. Spomínané postupy je možné používať aj v iných oblastiach, napr. v umení, v priemysle, v kultúre, v práci personalistov a i.
Som rád, že som mohol tento kurz absolvovať.