Human-Centered Design: Uživatelské testování
Kurzem provází Jiří Sekera a Petr Kosnar
Co se v kurzu naučíte
Jak testovat použitelnost se skutečnými uživateli tak, aby výsledky přímo vedly ke zlepšení designu produktu?
V kurzu si osvojíte
Navrhovali jste někdy produkt nebo službu a až po uvedení na trh jste od prvních uživatelů zjistili, že mají s jeho používáním problémy? Že jim produkt v podobě, jak jste ho navrhli, nevyhovuje, a vy jste ho skutečně mohli navrhnout lépe? Co kdyby tomu šlo včas a snadno předejít už během návrhu?
Testování se skutečnými cílovými uživateli během vývoje produktu je nezbytné pro včasné odstranění chyb v designu, které mohou zkazit dojem z používání produktu, učinit jeho používání obtížné nebo nepříjemné, anebo ho úplně znemožnit.
V kurzu se dozvíte, jak krok za krokem otestovat design produktů a prototypů tak, aby byly odhaleny problémy, které mají lidé při jejich používání. Identifikace těchto problémů umožní jejich odstranění, a tím zlepšení celého produktu. Kurz detailně popisuje, jak při testování postupovat - od prvního kroku, kterým je formulace správně položených otázek, přes přípravu testování, nalezení vhodných uživatelů, se kterými test provedeme, až po samotné provedení testu a jeho následné vyhodnocení.
Kurz je určen pro designéry, a kohokoliv dalšího, kdo se podílí na vývoji produktů a služeb - ať už digitálních nebo fyzických.
Techniky probírané v kurzu jsou doplněny o názorné ukázky a konkrétní tipy, aby účastníci byli po skončení kurzu schopni sami provést uživatelské testování, i pokud to dříve nikdy nedělali a doposud nemají s touto oblastí žádné zkušenosti.
V kurzu také najdete bohaté doplňkové studijní materiály - odkazy na další četbu, přednášky, ale především pak šablony, které můžete ihned využít v rámci vlastního testování.
Osnova kurzu
Úvod do uživatelského testování
2:27
1:42
Tvorba plánu
Příprava před testem
Provedení testu
Vyhodnocení a prezentace výsledků
Další způsoby uživatelského testování
Závěrečné shrnutí a test

Jiří Sekera
Produktový návrhář
Od roku 2005 působí v pražském studiu Refresh jako strategický konzultant, UX Designer a Idea Maker. Společně s klienty (a jejich zákazníky) se … číst vícepokouší vypátrat a srozumitelně definovat jejich motivace, cíle a problémy, pro které následně navrhuje možná řešení. V roce 2012 do Prahy přivedl inspirativní přednáškový cyklus Creative Mornings. V roce 2013 se stal členem boardu Asociace UX. V roce 2014 zredigoval knihu Web ostrý jako břitva, byl odborným garantem hodnocení UX v soutěži WebTop100 a stal se zodpovědným za výběr řečníků a témat do design sekce konference WebExpo. Od roku 2015 navrhuje internetové projekty pro Seznam.cz.

Petr Kosnar
Designér a výzkumník
Petr vystudoval návrh a výzkum v oblasti fyzických a digitálních produktů na Eindhoven University of Technology. V současnosti navrhuje produkty, které … číst vícezpříjemňují lidem život a řeší jejich problémy. Ne na základě intuice, ale pečlivého cíleného výzkumu, a s využitím postupů, při kterých se návrh opakovaně testuje a zlepšuje. Jeho specializací jsou chytré domácnosti, Internet of Things, Automotive, a smysluplné využívání možností nejnovějších technologií.
Hodnocení kurzu
91 %
Tak trošku zaklínači hadů, nemastný neslaný i když info zajímavé.
Jednoduše, jasně, stručně a s praktickými příklady. Díky
Nevěděla jsem, co si přesně pod pojmem představit a už to vim. Příjemně vedený kurz, dala bych hvězdiček 6. Jen tedy ten test na závěr zobrazuje v jednom případě (číslo 1) jiné otázky, než ty položené...
Jak kurz probíhá?
Nejde o nic složitého. Čeká vás několik krátkých videí, která mohou být doplněna pracovními sešity, kvízy nebo jinými materiály ke studiu. Na videa se můžete podívat kdykoliv. Stačí jen být připojení k internetu.