Úvodní stránka

Human-Centered Design: Uživatelské testování

hodnocení 94 %

Kurzem provází Petr Kosnar a Jiří Sekera

Cena: 990 Kč s DPH

Počet lekcí:
24

Celková délka videí:
1:25 hod

Garance vrácení peněz, Certifikát absolventa, Neomezený přístup

Co se v kurzu naučíte

Jak testovat použitelnost se skutečnými uživateli tak, aby výsledky přímo vedly ke zlepšení designu produktu?

Navrhovali jste někdy produkt nebo službu a až po uvedení na trh jste od prvních uživatelů zjistili, že mají s jeho používáním problémy? Že jim produkt v podobě, jak jste ho navrhli, nevyhovuje, a vy jste ho skutečně mohli navrhnout lépe? Co kdyby tomu šlo včas a snadno předejít už během návrhu?

Testování se skutečnými cílovými uživateli během vývoje produktu je nezbytné pro včasné odstranění chyb v designu, které mohou zkazit dojem z používání produktu, učinit jeho používání obtížné nebo nepříjemné, anebo ho úplně znemožnit.

V kurzu se dozvíte, jak krok za krokem otestovat design produktů a prototypů tak, aby byly odhaleny problémy, které mají lidé při jejich používání. Identifikace těchto problémů umožní jejich odstranění, a tím zlepšení celého produktu. Kurz detailně popisuje, jak při testování postupovat - od prvního kroku, kterým je formulace správně položených otázek, přes přípravu testování, nalezení vhodných uživatelů, se kterými test provedeme, až po samotné provedení testu a jeho následné vyhodnocení.

Kurz je určen pro designéry, a kohokoliv dalšího, kdo se podílí na vývoji produktů a služeb - ať už digitálních nebo fyzických.

Techniky probírané v kurzu jsou doplněny o názorné ukázky a konkrétní tipy, aby účastníci byli po skončení kurzu schopni sami provést uživatelské testování, i pokud to dříve nikdy nedělali a doposud nemají s touto oblastí žádné zkušenosti.

V kurzu také najdete bohaté doplňkové studijní materiály - odkazy na další četbu, přednášky, ale především pak šablony, které můžete ihned využít v rámci vlastního testování.

Petr Kosnar

Petr Kosnar

Designér a výzkumník

Petr vystudoval návrh a výzkum v oblasti fyzických a digitálních produktů na Eindhoven University of Technology. V současnosti navrhuje produkty, které … číst více zpříjemňují lidem život a řeší jejich problémy. Ne na základě intuice, ale pečlivého cíleného výzkumu, a s využitím postupů, při kterých se návrh opakovaně testuje a zlepšuje. Jeho specializací jsou chytré domácnosti, Internet of Things, Automotive, a smysluplné využívání možností nejnovějších technologií.

Jiří Sekera

Jiří Sekera

Produktový návrhář

Od roku 2005 působí v pražském studiu Refresh jako strategický konzultant, UX Designer a Idea Maker. Společně s klienty (a jejich zákazníky) se … číst více pokouší vypátrat a srozumitelně definovat jejich motivace, cíle a problémy, pro které následně navrhuje možná řešení. V roce 2012 do Prahy přivedl inspirativní přednáškový cyklus Creative Mornings. V roce 2013 se stal členem boardu Asociace UX. V roce 2014 zredigoval knihu Web ostrý jako břitva, byl odborným garantem hodnocení UX v soutěži WebTop100 a stal se zodpovědným za výběr řečníků a témat do design sekce konference WebExpo. Od roku 2015 navrhuje internetové projekty pro Seznam.cz.

Jak kurz probíhá?

Nejde o nic složitého. Čeká vás několik krátkých videí, která mohou být doplněna pracovními sešity, kvízy nebo jinými materiály ke studiu. Na videa se můžete podívat kdykoliv. Stačí jen být připojení k internetu.

Čeká vás závěrečný test, který prověří, co jste se naučili. Za absolvovaný kurz získáte certifikát o absolvování. Test můžete zkoušet i víckrát, tak žádný stres.

Stačí v závěrečném testu získat aspoň 80 %. Certifikát zůstane uložený u absolvovaného kurzu, kdykoliv připravený ke stažení.

Je to doklad o tom, že na sobě pracujete víc, než je běžné. To vám pomůže vyniknout mezi dalšími lidmi, kteří mají zálusk na stejné pracovní místo, nebo v rámci sebe-prezentace. Nejlépe využijete certifikát ve svém životopisu (např. na Linkedin a Jobs.cz) nebo jako vytištěný dokument mezi vašimi dalšími vzdělávacími úspěchy.

Ano, lekce můžete studovat opakovaně, také je můžete přeskakovat a následně se k nim vracet. Ať už kurz zakončíte úspěšně nebo neúspěšně, můžete ho libovolně opakovat.

Doufáme, že tohle se nestane. Kdyby ale přece jen, garantujeme vám vrácení peněz bez udání důvodu do 10 dní od nákupu kurzu.

Osnova kurzu

Hodnocení kurzu

94 %
34 hodnocení

Jiří Langr

Zatímco první kurz byl hodně teoretický, tento je nabitý zcela konkrétními tipy, radami a hlavně živými ukázkami jak co řešit. Kurz určitě doporučím dále.


Michal Zwinger

Zajímavý kurz, kvalitní obsah, ale uvítal bych i psané poznámky k lekcím.


Andrej Rider

Kurz som si zakupil po tom ako som si presiel kurz ktory bol zadarmo :) vdaka. super zrhnutie na preopakovanie.


Lukáš Andel

Prilis jednoduchy, vhodny skor pre uplnych zaciatocnikov, alebo len pre ludi, ktori si chcu rozsirit obzor


Sandra Žigič

Bezva. Rada bych i vie kurzu s touto tematikou, je videt, ze lektori skutecne vi, o cem mluvi.


Martina Pokorná

Jasný, přehledný, výstižný kurz, který namotivuje a inspiruje k další práci! : )


Martin Valas

Super, v testování jsem nový, pár jsem jich už udělal a teď jsem se apoň dozvěděl, co jsem udělal špatně. Další dopadnou zas o něco líp. Díky.


Jan Kyzlink

Skvělý online kurz s hromadou výborných rad a příkladů z praxe, které určitě uplatním u svého dalšího uživatelského testování.

Kurz je vhodný i pro naprosté začátečníky, kteří do uživatelského testování pak proniknout velice snadno a mohou jej i bez problému odmoderovat.


Martin Kalda

Kurz je taková „kuchařka uživatelského testování“. Po jeho shlédnutí budete mít docela jasnou představu o tom, co všechno je potřeba k tomu, aby uživatelské testování nejen bez problémů proběhlo, ale hlavně aby výsledky z něj dávaly smysl a dalo se z nich vyjít při další práci.

Příliš se nevěnuje tvorbě hypotéz ani jejich vyhodnocování, což ovšem chápu, protože se často jedná o specifické postupy závisející na druhu testovaného produktu.

Kurz má spád a dá se zkouknout na jeden večer i se zastavováním na dělání si poznámek. Pokud to někdo myslí s uživatelským testováním vážně, tohle je určitě nutný základ.


Vladimir Kalinay

Chcete dělat produkty správně? Tak si tento kurz rozhodně pusťte.

Kurz se totiž hodí každému, kdo chce začít s uživatelským testováním. Petr Kosnar a Jirka Sekera v něm dávají jasný návod jak na to. Vše je postaveno na metodologii uživatelského výzkumu, takže to není žádná "dojmologie" ;-)

Sám jsem si díky kurzu připomněl některé postupy, které jsem v praxi opomíjel. Takže oběma děkuju!