Úvodní stránka

Úvod do webové analytiky

hodnocení 97 %

Kurzem provází Jan Tichý

Cena: 990 Kč s DPH

Počet lekcí:
24

Celková délka videí:
1:37 hod

Garance vrácení peněz, Certifikát absolventa, Neomezený přístup

Co se v kurzu naučíte

Vstupte do fascinujícího světa webové analytiky. Naučte se používat vhodné nástroje, měřit vše, co má smysl, orientovat se v nasbíraných číslech a dělat správná rozhodnutí na základě dat.

Kurz vás zavede do světa webové analytiky. Dá vám rozhled v tom, co všechno webová analytika řeší, jaké nástroje se v ní používají, na která čísla se dívat a jak jim rozumět. Hlavně vás ale naučí přemýšlet. Dívat se na data s odstupem a v kontextu. Vyčíst z čísel vše, co z nich vyčíst lze, ale zároveň nesklouznout k častým mylným či zkratkovitým interpretacím.

Online kurz je určen nejen pro online markeťáky, manažery a provozovatele internetových projektů, ale třeba i pro copywritery, designéry, grafiky nebo vývojáře. A vůbec pro všechny, kdo se pohybují kolem webů. Začátečníky čeká hutná nalejvárna a skok rovnýma nohama doprostřed řeky. Řada nových informací či ujasnění a uspořádání si dosavadních znalostí čeká ale i ty mnohem pokročilejší.

V první části kurzu se ve stručném přehledu seznámíte s celou řadu dílčích cílů, postupů a nástrojů webové analytiky. Patří sem například:

  • návštěvnická analytika,
  • reklamní systémy,
  • session tracking,
  • A/B a multivariantní testování,
  • uživatelský výzkum,
  • zákaznická analytika,
  • personalizace,
  • datová integrace a business intelligence.

Zvláštní pozornost je věnována zejména návštěvnické analytice. Na praktickém příkladu Google Analytics se seznámíte se základními pojmy, obecnějšími postupy a myšlenkami. Lépe se tak zorientujete v oboru. Abyste zkrátka napříště při diskuzích nad daty věděli, o čem je vlastně řeč. 

Pro pochopení významu metodiky měřicích nástrojů a všech úskalí z ní vyplývajících se dozvíte, co ve skutečnosti ukazují základní metriky v Google Analytics:

  • uživatelé, návštěvy a pageviews,
  • hloubka a délka návštěvy
  • bounce a bounce rate
  • konverze a konverzní poměr.

Věděli jste například, že i když vám měřicí nástroj ukazuje průměrnou délku návštěvy 3 minuty, tak návštěvníci na vašem webu tráví ve skutečnosti daleko více času, klidně i 5 minut? V kurzu mimo to zjistíte, proč je vlastně nakonec úplně jedno, jestli vidíte 3 minuty, nebo 5 minut. Hlavně se ale dozvíte, jak s tím vším v praxi nakládat.

Napříč všemi možnými přístupy existují společná pravidla a principy, jak se dívat na reportovaná čísla, jak v nich číst nebo naopak nečíst, jak do nich zapojit tolik potřebný kontext. V poslední části kurzu nedostanete žádný ultimátní seznam pěti konkrétních metrik s návodem, jak na ně mechanicky koukat a jak je vyhodnocovat. To je totiž cesta do analytických pekel. Smyslem je naučit vás nad čísly přemýšlet, zapojit vlastní rozum a umět si najít svou vlastní cestu k odpovědím.

Jan Tichý

Jan Tichý

Webový analytik a konzultant

Jan Tichý vede analytickou, konzultační a vývojářskou společnost Medio Interactive a školicí agenturu … číst více Medio Akademie. Je zkušeným přednášejícím na různých veřejných i individuálních školeních z oblasti internetového marketingu, webové analytiky a vývoje aplikací. Je oficiální Google Certified Trainer a také Google Partner Academy Regional Trainer, je držitelem certifikátu Google Analytics Individual Qualification a jeho firma je Google Analytics Certified Partner. V rámci poradenské činnosti se zabývá zejména datovou analytikou, business intelligence, optimalizací obchodní výkonnosti webů, SEO, linkbuildingem a internetovým marketingem obecně. 

Jak kurz probíhá?

Nejde o nic složitého. Čeká vás několik krátkých videí, která mohou být doplněna pracovními sešity, kvízy nebo jinými materiály ke studiu. Na videa se můžete podívat kdykoliv. Stačí jen být připojení k internetu.

Čeká vás závěrečný test, který prověří, co jste se naučili. Za absolvovaný kurz získáte certifikát o absolvování. Test můžete zkoušet i víckrát, tak žádný stres.

Stačí v závěrečném testu získat aspoň 80 %. Certifikát zůstane uložený u absolvovaného kurzu, kdykoliv připravený ke stažení.

Je to doklad o tom, že na sobě pracujete víc, než je běžné. To vám pomůže vyniknout mezi dalšími lidmi, kteří mají zálusk na stejné pracovní místo, nebo v rámci sebe-prezentace. Nejlépe využijete certifikát ve svém životopisu (např. na Linkedin a Jobs.cz) nebo jako vytištěný dokument mezi vašimi dalšími vzdělávacími úspěchy.

Ano, lekce můžete studovat opakovaně, také je můžete přeskakovat a následně se k nim vracet. Ať už kurz zakončíte úspěšně nebo neúspěšně, můžete ho libovolně opakovat.

Doufáme, že tohle se nestane. Kdyby ale přece jen, garantujeme vám vrácení peněz bez udání důvodu do 10 dní od nákupu kurzu.

Osnova kurzu

Hodnocení kurzu

97 %
67 hodnocení

Robert Hruška

Vypíchl bych důraz na srozumitelnost předávaných informací pro každého.


Josefina Wichsová

Srozumitelně vysvětlené, kurz postupuje přiměřenou rychlostí a je čas vše vstřebat. Já osobně bych uvítala větší důraz na komunitní weby a ne e-shopy :)


Pavel Malaník

Jednoduše a přehledně vysvětleno, děkuji!


Helenka Pipková

Moc pěkně vysvětlené.


Daniel Casar

Jako základní přehled plně dostačující. Už se těším na setkání v rámci navazujícího kurzu.


Anna Strecková

Velmi dobře postavený kurz. Lektor dokáže vše vysvětlit "polopatisticky" a přitom se nedrží pouze na povrchu. I když zde zaznělo spousta basic věcí, se kterými jsem se jako marketér mnohokrát setkala, můžu říct, že jsem se toho dozvěděla hodně nad rámec mých dosavadních znalostí. Velká pochvala také za tempo řeči, které je akorát - nikam nekvaltuje ani nenudí k smrti a člověk si stíhá dělat zápisky i v průběhu videa. Za mě jeden z nějkvalitnějších kurzů, kterými jsem prošla.


Martinus Romanus

Úžasný kurz a těším se na viděnou osobně v září společně s mým kolegou.


Václav Konáš

Srozumitelně podaný přehled problematiky.


Jiří Kuba

Zajímavý kurz


Daniel Nytra

Hodně příjemný kurz vhodný pro začátečníky.