Úvod do webové analytiky

Nejprodávanější

Kurzem provází  Jan Tichý

Vstupte do fascinujícího světa webové analytiky. Naučte se používat vhodné nástroje, měřit vše, co má smysl, orientovat se v nasbíraných číslech a dělat správná rozhodnutí na základě dat. Celý popisek

1 090 Kč s DPH

Celková délka

1:37 hod

Počet lekcí

24

Hodnocení
Přidat do plánu
Certifikát absolventa
Neomezený přístup
Na co se kurz zaměřuje

Kurz vás zavede do světa webové analytiky. Dá vám rozhled v tom, co všechno webová analytika řeší, jaké nástroje se v ní používají, na která čísla se dívat a jak jim rozumět. Hlavně vás ale naučí přemýšlet. Dívat se na data s odstupem a v kontextu. Vyčíst z čísel vše, co z nich vyčíst lze, ale zároveň nesklouznout k častým mylným či zkratkovitým interpretacím.

Online kurz je určen nejen pro online markeťáky, manažery a provozovatele internetových projektů, ale třeba i pro copywritery, designéry, grafiky nebo vývojáře. A vůbec pro všechny, kdo se pohybují kolem webů. Začátečníky čeká hutná nalejvárna a skok rovnýma nohama doprostřed řeky. Řada nových informací či ujasnění a uspořádání si dosavadních znalostí čeká ale i ty mnohem pokročilejší.

V první části kurzu se ve stručném přehledu seznámíte s celou řadu dílčích cílů, postupů a nástrojů webové analytiky. Patří sem například:

  • návštěvnická analytika,
  • reklamní systémy,
  • session tracking,
  • A/B a multivariantní testování,
  • uživatelský výzkum,
  • zákaznická analytika,
  • personalizace,
  • datová integrace a business intelligence.

Zvláštní pozornost je věnována zejména návštěvnické analytice. Na praktickém příkladu Google Analytics se seznámíte se základními pojmy, obecnějšími postupy a myšlenkami. Lépe se tak zorientujete v oboru. Abyste zkrátka napříště při diskuzích nad daty věděli, o čem je vlastně řeč. 

Pro pochopení významu metodiky měřicích nástrojů a všech úskalí z ní vyplývajících se dozvíte, co ve skutečnosti ukazují základní metriky v Google Analytics:

  • uživatelé, návštěvy a pageviews,
  • hloubka a délka návštěvy
  • bounce a bounce rate
  • konverze a konverzní poměr.

Věděli jste například, že i když vám měřicí nástroj ukazuje průměrnou délku návštěvy 3 minuty, tak návštěvníci na vašem webu tráví ve skutečnosti daleko více času, klidně i 5 minut? V kurzu mimo to zjistíte, proč je vlastně nakonec úplně jedno, jestli vidíte 3 minuty, nebo 5 minut. Hlavně se ale dozvíte, jak s tím vším v praxi nakládat.

Napříč všemi možnými přístupy existují společná pravidla a principy, jak se dívat na reportovaná čísla, jak v nich číst nebo naopak nečíst, jak do nich zapojit tolik potřebný kontext. V poslední části kurzu nedostanete žádný ultimátní seznam pěti konkrétních metrik s návodem, jak na ně mechanicky koukat a jak je vyhodnocovat. To je totiž cesta do analytických pekel. Smyslem je naučit vás nad čísly přemýšlet, zapojit vlastní rozum a umět si najít svou vlastní cestu k odpovědím.

Celý popisek

Osvojíte si následující dovednosti
Lektoři kurzu
Jan Tichý

Webový analytik a konzultant

Jan Tichý vede analytickou, konzultační a vývojářskou společnost Medio Interactive a školicí agenturu Medio Akademie. Je zkušeným přednášejícím na různých veřejných i individuálních školeních z oblasti internetového marketingu, webové analytiky a vývoje aplikací. Je oficiální Google Certified Trainer a také Google Partner Academy Regional Trainer, je držitelem certifikátu Google Analytics Individual Qualification a jeho firma je Google Analytics Certified Partner. V rámci poradenské činnosti se zabývá zejména datovou analytikou, business intelligence, optimalizací obchodní výkonnosti webů, SEO, linkbuildingem a internetovým marketingem obecně. 

Hodnocení kurzu

96 %

195 hodnocení
165x
25x
3x
2x
0x

Hodnocení přidávají pouze studenti s ověřeným účtem


František Ř.

Prima úvod do problematiky a vysvětlení základních pojmů. Čas u kurzu znamená jen délku videí, celkové studium zabere mnohem více času, pokud si chcete například něco dohledat nebo přečíst doporučený článek. Celkově ale dobře strukturováno a srozumitelně podáno. Díky.


Daniel Kováčik

Zlatý štandard


Zuzana Š.

Perfektní, jako všechny kurzy od Honzy, které jsem absolvovala.

Často kladené dotazy
Čeká vás závěrečný test, který prověří, co jste se naučili. Za absolvovaný kurz získáte certifikát o absolvování. Test můžete zkoušet i víckrát, tak žádný stres.

Stačí v závěrečném testu získat aspoň 80%. Certifikát zůstane uložený u absolvovaného kurzu, kdykoliv připravený ke stažení.

Je to doklad o tom, že na sobě pracujete víc, než je běžné. To vám pomůže vyniknout mezi dalšími lidmi, kteří mají zálusk na stejné pracovní místo, nebo v rámci sebe-prezentace. Nejlépe využijete certifikát ve svém životopisu (např. na Linkedin a Jobs.cz) nebo jako vytištěný dokument mezi vašimi dalšími vzdělávacími úspěchy.

Ano, lekce můžete studovat opakovaně, také je můžete přeskakovat a následně se k nim vracet. Ať už kurz zakončíte úspěšně nebo neúspěšně, můžete ho libovolně opakovat.

Doufáme, že tohle se nestane. Kdyby ale přece jen, garantujeme vám vrácení peněz bez udání důvodu do 14 dní od nákupu kurzu.