Human-Centered Design: Design zaměřený na člověka
Kurzem provází Petr Kosnar a Jiří Sekera
Cena: zdarma
Certifikát absolventa, Neomezený přístup
Co se v kurzu naučíte
Jak postupovat při návrhu produktů, aplikací a služeb orientovaných na skutečné potřeby uživatelů?
V kurzu si osvojíte
DesignKurz popisuje základní postupy při návrhu a testování produktů a služeb, u kterých je kladen vysoký důraz na potřeby uživatelů. V pěti blocích se dozvíte, jak efektivně zapojit budoucí uživatele do návrhu a vývoje produktů, jak prostřednictvím výzkumů zjišťovat (a pokud možno neovlivnit) klíčové vstupní informace, jak pomocí ověřených metod postupovat při navrhování možných řešení, jak své nápady snadno a efektivně prototypovat a na závěr rychle, ale pečlivě otestovat.
Kurz je vhodný pro kohokoliv, kdo při své práci potřebuje mít alespoň základní povědomí, jak získat vhled do skutečných potřeb zákazníků a efektivně vytvořit a ověřit návrhy možných řešení.
Díky kurzu:
1. Poznáte, co je HCD proces a kdy, proč a jak je vhodné ho využít.
2. Získáte základní znalosti uživatelského výzkumu, díky kterému lépe porozumíte svým (potenciálním) zákazníkům. Pochopíte, jak tyto znalosti využít ke zlepšení vašeho produktu.
3. Naučíte se kdy, proč a jak snadno a efektivně vytvářet a testovat prototypy, hypotézy a návrhy možných řešení.
Osnova kurzu
Všechny lekce jsou přístupné
Co je Human-Centered Design?
Výzkum
Koncept a prototyp
Testování
Rekapitulace a závěr
Závěrečný kvíz

Petr Kosnar
Designér a výzkumník
Petr vystudoval návrh a výzkum v oblasti fyzických a digitálních produktů na Eindhoven University of Technology. V současnosti navrhuje produkty, které … číst vícezpříjemňují lidem život a řeší jejich problémy. Ne na základě intuice, ale pečlivého cíleného výzkumu, a s využitím postupů, při kterých se návrh opakovaně testuje a zlepšuje. Jeho specializací jsou chytré domácnosti, Internet of Things, Automotive, a smysluplné využívání možností nejnovějších technologií.

Jiří Sekera
Produktový návrhář
Od roku 2005 působí v pražském studiu Refresh jako strategický konzultant, UX Designer a Idea Maker. Společně s klienty (a jejich zákazníky) se … číst vícepokouší vypátrat a srozumitelně definovat jejich motivace, cíle a problémy, pro které následně navrhuje možná řešení. V roce 2012 do Prahy přivedl inspirativní přednáškový cyklus Creative Mornings. V roce 2013 se stal členem boardu Asociace UX. V roce 2014 zredigoval knihu Web ostrý jako břitva, byl odborným garantem hodnocení UX v soutěži WebTop100 a stal se zodpovědným za výběr řečníků a témat do design sekce konference WebExpo. Od roku 2015 navrhuje internetové projekty pro Seznam.cz.
Hodnocení kurzu
89 %
Děkuji za pěkný, stručný a srozumitelný kurz.
Momentálně se začínám zajímat o programování a termíny jako HCD se to v popisech pracovních pozic jen hemží. Děkuji za jasné a přehledné objasnění této tematiky v jednoduché formě (bez vytahování se znalostmi kdejakých jiných ekonomických či manažerských pojmů).
Velmi oceňuji přednes lektorů - z mého hlediska ideální vyvážení klidu a zájmu - ani monotónní, ani hysterický projev, velmi snadno udrželi mou pozornost na tématu.
Také si vážím nezahlcování videí poznámkami, kde to nebylo potřeba. Poznámky a náčrtky ve videích byly dostatečné k ilustraci a "pro oddech od přednášení", ale nebylo jich tolik aby videa působila neseriózně, přehlceně či roztěkaně.
Struktura se mi rovněž líbila. Témata na sebe hezky navazovala, opakovaly se jen důležité body a netočili jsme se v kruhu. Během kurzu se mi v hlavě tvořily jasné představy jak zmíněné postupy využít v mých plánovaných projektech a nenásilnou formou jsem znovu došla k tomu, že bych se měla přestat vnímat jako vševědoucí a zapojit jiné lidi do vývoje. :)
Ještě jednou děkuji a přeji mnoho úspěchů ve Vašich projektech i jinde.
Jak kurz probíhá?
Nejde o nic složitého. Čeká vás několik krátkých videí, která mohou být doplněna pracovními sešity, kvízy nebo jinými materiály ke studiu. Na videa se můžete podívat kdykoliv. Stačí jen být připojení k internetu.