Human-Centered Design: Design zaměřený na člověka

Kurzem provází  Jiří Sekera a Petr Kosnar

Jak postupovat při návrhu produktů, aplikací a služeb orientovaných na skutečné potřeby uživatelů?

zdarma

Celková délka

51 min

Počet lekcí

20

Hodnocení
Přidat do plánu
Certifikát absolventa
Neomezený přístup
Na co se kurz zaměřuje

Kurz popisuje základní postupy při návrhu a testování produktů a služeb, u kterých je kladen vysoký důraz na potřeby uživatelů. V pěti blocích se dozvíte,  jak efektivně zapojit budoucí uživatele do návrhu a vývoje produktů, jak prostřednictvím výzkumů zjišťovat (a pokud možno neovlivnit) klíčové vstupní informace, jak pomocí ověřených metod postupovat při navrhování možných řešení, jak své nápady snadno a efektivně prototypovat a na závěr rychle, ale pečlivě otestovat.

Kurz je vhodný pro kohokoliv, kdo při své práci potřebuje mít alespoň základní povědomí, jak získat vhled do skutečných potřeb zákazníků a efektivně vytvořit a ověřit návrhy možných řešení.

Díky kurzu: 

1. Poznáte, co je HCD proces a kdy, proč a jak je vhodné ho využít. 

2. Získáte základní znalosti uživatelského výzkumu, díky kterému lépe porozumíte svým  (potenciálním) zákazníkům. Pochopíte, jak tyto znalosti využít ke zlepšení vašeho produktu.

3. Naučíte se kdy, proč a jak snadno a efektivně vytvářet a testovat prototypy, hypotézy a návrhy možných řešení.

Celý popisek

Osvojíte si následující dovednosti
Lektoři kurzu
Jiří Sekera

Produktový návrhář

Od roku 2005 působí v pražském studiu Refresh jako strategický konzultant, UX Designer a Idea Maker. Společně s klienty (a jejich zákazníky) se pokouší vypátrat a srozumitelně definovat jejich motivace, cíle a problémy, pro které následně navrhuje možná řešení. V roce 2012 do Prahy přivedl inspirativní přednáškový cyklus Creative Mornings. V roce 2013 se stal členem boardu Asociace UX. V roce 2014 zredigoval knihu Web ostrý jako břitva, byl odborným garantem hodnocení UX v soutěži WebTop100 a stal se zodpovědným za výběr řečníků a témat do design sekce konference WebExpo. Od roku 2015 navrhuje internetové projekty pro Seznam.cz.


Petr Kosnar

Designér a výzkumník

Petr vystudoval návrh a výzkum v oblasti fyzických a digitálních produktů na Eindhoven University of Technology. V současnosti navrhuje produkty, které zpříjemňují lidem život a řeší jejich problémy. Ne na základě intuice, ale pečlivého cíleného výzkumu, a s využitím postupů, při kterých se návrh opakovaně testuje a zlepšuje. Jeho specializací jsou chytré domácnosti, Internet of Things, Automotive, a smysluplné využívání možností nejnovějších technologií.

Hodnocení kurzu

89 %

733 hodnocení
460x
189x
58x
22x
4x

Hodnocení přidávají pouze studenti s ověřeným účtem


Elena U.

Kurz bol dobrý úvod do Human centered designu, resp. do toho ako tvoriť nejaký produkt. Super bolo, že jednotlivé fázy a metódy HCD lektori ilustrovali na konkrétnych ľahko predstaviteľných príkladoch.
Ocenila by som možno aj nejaké novšie zdroje k HCD - i keď možno sa na prístupe toho veľa nezmenilo za posledné roky, ale tým, že som už o použiteľnosti a používateľskom testovaní počula (len nie pod názvom HCD), tak som sa toho až tak veľa nového nedozvedela. Ale to je moja chyba pri výbere kurzu - popis som si dôkladne neprečítala, zaujal ma názov :)


Iveta Ž.

Stručně a jasně vysvětlené.


Anna K.

super

Často kladené dotazy
Čeká vás závěrečný test, který prověří, co jste se naučili. Za absolvovaný kurz získáte certifikát o absolvování. Test můžete zkoušet i víckrát, tak žádný stres.

Stačí v závěrečném testu získat aspoň 80%. Certifikát zůstane uložený u absolvovaného kurzu, kdykoliv připravený ke stažení.

Je to doklad o tom, že na sobě pracujete víc, než je běžné. To vám pomůže vyniknout mezi dalšími lidmi, kteří mají zálusk na stejné pracovní místo, nebo v rámci sebe-prezentace. Nejlépe využijete certifikát ve svém životopisu (např. na Linkedin a Jobs.cz) nebo jako vytištěný dokument mezi vašimi dalšími vzdělávacími úspěchy.

Ano, lekce můžete studovat opakovaně, také je můžete přeskakovat a následně se k nim vracet. Ať už kurz zakončíte úspěšně nebo neúspěšně, můžete ho libovolně opakovat.